onsdag 18 juni 2008

Loppis.......

Japp, nu var det dags igen......
Häromdagen utforskade vi ett nytt ställe. Åh vilket ställe sen då!!!!!
Oj oj oj, flera små lador fyllda med grejer som jag tror har skonats från "vita" sökare......

Jag fick nästan hjärtklappning när jag klev in och såg vita vackra uppläggningsfat, skålar, annat porslin, zinklådor,glasklockor mm
nästan allt i perfekt skick, inget kantstött eller trasigt och dessutom för en spottstyver... I´m in heaven!!!!


Här är ett av uppläggnings faten, jag hade ett gäng med mig hem.....;)


Och här är en av skålarna, lerkrukor hade hon oxå.....


Med så mycket fat måste man ju ha en tallriks hylla att ställa dem i......
Den här har jag köpt tidigare men den har stått och väntat på vitfärgen, men nu så är den klar!


Titta vilken vacker......... Jag vet att många av er förstår att jag hade lite svårt att se cool ut därinne, när man egentligen vill studsa runt av lycka *fniss*

Imorrn fortsätter jag visa mina fynd....men vart denna guldgruva ligger är en väl bevarad hemlighet........;)

Massor av kramar Cecilia

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Förstår din iver, jag har också svårt att se cool ut när man hamnar i himmelriket.. ;-) Så mycket snyggt!

Jag länkar dig, hoppas att det är ok, annars får du säga till. kram!

Hagbacken sa...

Åhh nu blev jag ju JÄTTENYFIKEN..men har en på G jag med..som jag ska besöka imon...där hoppas jag på att få fynda lite...

Jättefina fynd iaf! Kram Linda

Malin sa...

Hej!
Oj vad en massa fina bilder på din blogg.
Kram Malin

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fina fynd! Såna skattkammare kan man hålla lite hemliga! fniss...

Önskar dig en riktigt skön midsommarhelg! Kram!

White Season sa...

Åååå vad mycket fint du visar! Och vilket guldställe du har hittat :-)
Självklart får du länka till mig vad kul!
Här tittar jag in snart igen, helt i min smak...
Kram och trevlig midsommar!
Malin

Ullis/Leva på landet sa...

Vad har du hittat för ställe? Man blir ju riktigt nyfiken när det finns så mycket snygga saker.

Ha en riktigt skönt midsommar!
Kram Ullis